söndag 14 juli 2013

Gummibjörn tårta till 1 åringen

Hejsan!

När det var dags för 1 års kalas så vankades det ju Tårta så klart!
Och tårta blev det. :)

Jag fick i uppdrag att göra en tårta med "Gummibjörns tema", och min första tanke var: "vad F*n är gummibjörn.
Men efter att ha besökt google och fått en bild så började ideérna komma.

Tårtan är en vaniljbotten, fyll med jordgubbsmousse och whipped creme cheese. Tårtan är spacklad med italiens vaniljs maräng smörkräm och täckt är den med marsipan.
Alla dekorationer är av marsipan och sockermassa.





Ett glatt kalas blev det med en glad tårta:)

Kärlek på er:)

/ Jonnha

2 kommentarer:

  1. Hej, jag undrar hur gör du din sockermassa? Alla verkar innehålla gelatin och jag vill gärna göra en utan det.

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Ja dem flesta recept på sockermassa innehåller gelatin, dessvärre.
    Jag hålelr faktiskt på att experimentera lite för att få fram ett bra recept utan gelatin, men som ändå ger ett smidigt resultat.
    Och så fort jag kommit fram till det perfekta resultatet så postar jag det här på bloggen, och det blir nog snart:)

    Så jag brukar köpa min sockermassa ljust nu.
    Alla dem här märkena innehåller inte gelatin:
    Squires Kitchen
    Bakels
    Pme sugarcraft
    Culpitt
    Wilton
    Satin ice
    Fun cakes

    Så alla dessa kan du använda:)
    Jag brukar använda satin ice och Pme Sugarcraft (den är väldigt prisvärd).

    Hoppas detta hjälper lite:)
    kram på dig!
    / Jonnha

    SvaraRadera