fredag 12 juli 2013

Bridalshower

Hejsan!

Just nu så är min svägerska, Sara från Libanon på besök i Sverige.
Hon gifte sig för ca 1,5 år sedan. Dessvärre så kunde jag inte vara där och fira med henne eftersom att jag var gravid då.

Så nu när hon är på besök så gjorde jag en tårta till henne för att fira att hon gifte sig.
Motivet blev en bröllopsklänning med spetsdetaljer.
Tårtan är en vaniljbotten, fylld med chokladbollsfluff och jordgubbsmousse. Spacklad är den med italienska choklad maräng smörkräm, sedan är den täckt med vit sockermassa.
Alla detaljer på klänningen är handspritsade med royal icing. Själva mannekängkroppen är gjord i svart sockermassa.









Vad tycker ni, är det en bröllopsklänning?
Sara tyckte om den i alla fall så är jag då själv också nöjd:)

/ Jonnha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar