söndag 3 februari 2013

Tvådelad smörkräm (frosting)

Det här är en enkel men väldig effektfull teknik.

Nu är det här en väldigt dålig bild (jag måste öva på det här med foto, inser jag) men det framgår väl att cupcaken har två färger :D
Det här är väldigt fint i många olika färger, blanda hur du vill:)
Jag ska säga att jag gjorde denna i röd och vit i julas med pepparmint, och det var en hit ;)

I en bit plastfolie lägger du två färgade smörkrämer (recept finner du här) bredvid varandra.

Försiktigt viker du ihop plastfolien och snurrar ändarna så du det blir som en tvåfärgad korv.

Sedan lägger du korven i en spritspåse eller som jag gjorde här i en ziplock-påse med avklippt hörn. Du drar bara den ena sidan på korven igenom hålet.



Klipp av plastfolien och det är nu dax att börja dekorera. Tryck först ut smörkräm på en tallrik som på bilden ovan. Så du kan se att det kommer ut tvådelat. I början kan det komma ut blandat.

Sedan är det bara att i en cirkelrörelse spritsa din cupcake. Men håll hela tiden spritsen rak som på bilden ovan och håll ett jämt tryck.

Voila! så här trevligt blev det:)

Lycka till!

/ Jonnha






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar