lördag 16 februari 2013

Romantik

Jag är personligen inte någon romantisk typ direkt. Romantik för mig är en film i tystnad och ett glas coca cola:)

Men nu när det var hjärtedagen för någon dag sedan så tänkte jag att jag skulle göra något gulligt till min älskade man. Vi firar aldrig alla hjärtans dag men jag ville fira min kärlek till han.

Så jag gjorde en enkel vit hög tårta som var en mörk choklad browniebotten fylls med geishafluff och täckt med smörkräm och fondant.

Min inspiration var gammaldags romantik, när kärleksförklaringar inte var med sms och facebookstatus utan skrivet med bläck och fjäderpenna.
Och självklart också lite blodröda rosor, för det är väl ändå romantiskt.

Så på tårtan har jag skrivit små kärleksförklaringar och dekorerat med blodröda rosor.

Vad tycker ni? Är det romantiskt? :)






Kärlek till alla!

/ Jonnha

5 kommentarer:

  1. WOW!! Den ser helt fantastisk ut!! Blomstret uppepå ser jätteverkligt ut!!! Och texten på sidorna var väldigt speciellt och fint!! :D Wow!!
    Kram Ullis (Gammal klasskompis till Inaam och hittade din blogg via henne)

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket Ullis, vad snällt av dig:)
    Massa kram tillbaka på dig också och hoppas allt är väl med dig :)

    SvaraRadera
  3. Jag blir mer och mer imponerad av dig för varje gång jag är inne här!(också en nära vän till Inaam från skolåren)Du är verkligen en konstär!!! har verkligen ett konstnärligt öga och en kreativ skapare. Varför jobbar du inte med detta??? Har du jobbat med det tidigare eller gått utbildning, bakkurser eller liknande? Ser verkligen ut som något du borde jobba med. verkar som om det är det du brinner för också. Varma lyckönskningar från mig!(ska tipsa runt om dig, om det går att beställa tårtor av dig till olika tillställningar?) Kram, Felicia. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket vad gulligt av dig:)
      Nä jag har inte jobbat med detta tidigare utan det blev bara ett intresse för 6 månader sedan när jag fick min dotter.
      Då blev det ett intresse som bara har växt och sedan försöker jag bara öva och öva mer:)
      Du får jätte gärna tipsa om mig, jag är ju till och från i Nyköping också.
      Så himla gulligt av dig<3
      massa kärlek till dig<3

      Radera
  4. "Romantik för mig är en film i tystnad och ett glas coca cola" HAHA! Det var det roligaste jag läst på mycket länge.:) Det låter som en karl formulerat dom där orden.;)

    SvaraRadera